שמעון התרסי 20, תל אביב

מאיזון לאינטגרציה -האתגרים הניהוליים בעידן העבודה ההיברידית

דווקא יום כאשר העבודה ההיברידית והעבודה מהבית, חלקית או מלאה, תופסות אחיזה במציאות העבודה החדשה, המנהלים ניצבים בפני האתגר המרתק של יצירת אינטגרציה בין הבית לעבודה, ולא רק ליצירת איזון בין הבית לעבודה. האיזון עוסק בעיקרו בתאום בין שעות העבודה במשרד לבין שעות העבודה בבית ובגילוי גמישות בשעות העבודה במשרד. ואילו האינטגרציה משמעותה שהעבודה מהבית והמשרד חד הן, והגבולות שהפרידו בין המשרד לבית הוסרו והתקבעו כללים חדשים, שברוב המקרים גם לא גובשו לידי הסכמות כתובות או הסכם עבודה חדש. לכן, נקודת המוצא צריכה להיות ביצירת הסכמה על כללי העבודה החדשים, הבונים סוג של יחסים הדדיים חדשים. מצד אחד המעסיק מאפשר לעובד עבודה מהבית תוך התחשבות מרבית ברווחה הפיסית והמנטלית שלו, ואילו העובד מתחייב להמשיך ולעבוד בסטנדרטים הגבוהים, כפי שעבד במשרד. העובדים צריכים להבין שביצוע העבודה מהבית חשוב בדיוק, ואפילו יותר מכפי שנעשה בעבר ,אבל העבודה תתבצע בצורה שונה מהעבר. העובדים יתבקשו למלא תפקיד יצירתי יותר ולחזק את האחריות האישית. 

בעבודה מהבית יש לקחת בחשבון את השחיקה העלולה להיווצר בגורמי המוטיבציה החשובים: משמעות, נגישות למשאבים וקבלת משוב וסיוע, תקשורת פנים אל פנים, תקשורת מעצימה (דיבור המצמצם אי-וודאות, דיבור היוצר משמעות ודיבור היוצר קשר אנושי) ויחסים חברתיים. לכן מתחזק האתגר הניהולי של הצורך לנהל תקשורת אנושית אמפתית וחומלת (שיש בה גם אמפתיה אבל בעיקר כוונה לסייע לאדם מולך) עם העובדים ולייצר אוירה חיובית, החיונית לרווחה הפיזית והמנטלית של אנשינו.

אין כאן פתרון אחד, ובכל חברה יש לפעול על פי הערכים הארגוניים והשגרות הנהוגות בה, אבל כדאי לשים לב לנקודות החשובות הבאות: 

הריחוק הפיסי והמנטלי בעבודה מהבית מחייב לחזק עוד יותר את הרווחה הפיזית והמנטלית של העובד. הרווחה הפיזית, מטבעה של הסיטואציה של עבודה מהבית, מחייבת דפוסי עבודה שונים. לכן, מומלץ ראשית לברר עם העובד האם יש לו את התנאים הפיזיים לעבוד מהבית, האם עומדים לרשותו המשאבים הנדרשים לעשות זאת, מהן שעות העבודה הנוחות לו וכיצד ניתן להקל עליו. למשל, ע"י שינוי שעות עבודה, מתן הפסקה באמצע היום לטיפול בילדים ולחילופין עבודה בשעות אחרות בערב. וכמובן הדאגה לרווחה המנטלית הקשורה ישירות בגילויי דאגה לבריאותו ושלומו של העובד ובני ביתו, להציע לו סיוע ככל הניתן, ובהתאם למשאבי החברה, ולזכור שהיקף התגמול הפיננסי לא יחליף את הדאגה האישית והתמיכה המורלית.

נשמח שתתחברו איתנו

השאירו פרטים בטופס שלפניכם ותתחילו להתחבר איתנו

דילוג לתוכן