שמעון התרסי 20, תל אביב

מחוברות נועדה ליצור מחויבות עמוקה של מנהלים לעובדיהם ולא בהכרח להפוך אותם רק למאושרים יותר

מחוברות עובדים היא תפיסה ניהולית המציבה את האדם במרכז החשיבה הניהולית בארגון.

קיים פער משמעותי בין התפיסה של מחוברות עובדים לבין הגישה של יצירת שביעות רצון עובדים. תהליך של יצירת שביעות רצון של העובד, הוא חד צדדי, בו המעסיק נדרש, ללא הרף, להשביע את רצון העובדים, ללא בקשה לתמורה, מעבר לנדרש במסגרת הסכם העבודה והגדרת התפקיד. לעומת זאת, התפיסה של מחוברות עובדים בנויה על עקרון ההדדיות – עקרון חשוב ומשמעותי ביחסי אנוש, שמשמעותו: אני המעסיק אעשה הכל כדי שהיחס אל אנשיי יהיה מכיל, אמפתי, קשוב לצרכים הפיסיים המנטליים והחברתיים של העובד. אני המעסיק גם מתחייב לעגן את העקרונות הללו בתרבות הארגונית ע"י מיסוד התנהגויות שישקפו אותם. יחד עם זאת, אני מצפה מהעובד להשקיע, לא רק השקעה פיסית אלא גם השקעה מנטלית, תוך גיוס כלל המשאבים האנושיים שלו לביצוע משימותיו, תוך גילוי אחריות אישית יזומה. מהי המשמעות לגבי העובד? שהוא יעשה מעבר לנדרש, יחשוב מחוץ לקופסא, יקבל על עצמו אחריות רחבה, למשל בתחום האיכות והבטיחות, יהיה בקר האיכות והבטיחות של עצמו ואולי גם של הסובבים אותו, יהיה חדשן ומעוניין לפתור בעיות בכוחות עצמו, איש צוות הקשוב לחבריו ומכבד את דעותיהם. תיאום הציפיות עם העובד ברמה הזו מטיל אחריות על המנהל שלו ובעיקר על המנהל הישיר, להעצים את העובד, לנהוג כלפיו בכבוד ובהוגנות, להיות קשוב לצרכים המנטליים הפיזיים והחברתיים שלו ולנסות לממש אותם, להקשיב לו, לשתף אותו בתהליכי קבלת החלטות ולתת לו משוב שוטף על עבודתו, להוקיר אותו על הצלחותיו, ותמיד לזכור שעומד מולו בן אדם במלוא מובן המילה. 

נשמח שתתחברו איתנו

השאירו פרטים בטופס שלפניכם ותתחילו להתחבר איתנו

דילוג לתוכן