שמעון התרסי 20, תל אביב

ניהול סביבת עבודה בטוחה בעידן ההיברידיות והעבודה מהבית

כיצד לנהל  סביבת עבודה בטוחה בעידן ההיברידיות והעבודה מהבית?

  • לייצר אווירה של עבודה בסביבה של בטחון פסיכולוגי מלווה ביצירת חווית עובד שונה מהמקובל.
  • לדון עם העובדים בסוגיית העבודה וחווית העבודה באופן היברידי או עבודה מהבית. ליצור אוירה בטוחה שבה העובד יכול לחלוק את האתגרים האישיים שלו כדי לבצע עבודה מאוזנת ואינטגרטיבית  בין בית לעבודה. לשוחח על החשיבות של עבודה מהבית בצורה יעילה. להיות גלוי לב, כך שגם העובדים יהיו גלויי לב ולדאוג שגילוי הלב לא יפגע בהם, במיוחד אם הם מציגים שגיאות או נקודות מביכות. הדרך הנכונה היא להציג את הפגיעות שלך מהמצב ע"י הצגת האתגרים שאתה מתמודד אתם בעבודה מהבית. תוכל לציין שאין לך תכנית ברורה ושאתה מתלבט לגבי אופן ביצוע האתגרים, להבין היטב את הקשיים הפיזיים והמנטליים החדשים של העובד מהבית, לדון אתו בקשיים אלה ולא לחשוש לספר לו בגילוי לב על הקשיים שאתה המנהל נתקל בעבודה מהבית. גילוי לב ניהולי במקרים אלה, המצביע על חולשתו של המנהל, יחזק את אווירת האמון בין הצדדים. תהליך גילוי הלב מצד העובד לגבי הקשיים שיש לו ייקח זמן ויתפתח ככל שהעובד יחוש בטוח לעשות זאת. עודדו אותו לכך ותנו לו את הזמן הנדרש לעשות זאת, תוך כדי קיום דיון על האחריות המשותפת של שני הצדדים, המנהל והעובד, לעמוד בביצוע המשימות הנדרשות לטובת העובד ולטובת החברה, בתנאים החדשים שנוצרו. שאלו את העובד מה הוא מציע לעשות, כדי לשפר את היעילות והתפוקה בעבודה מהבית.
  • לתקשר באופן שוטף וברור – עבודה היברידית מאתגרת את תפיסת התקשורת הארגונית שכן היא מחייבת תקשורת ברורה ורציפה הרבה יותר ללא מסרים דו משמעיים, תקשורת מובנת. האתגר הניהולי הוא לוודא בשיחה בקצרה האם התקשורת מובנית ע"י העובד? האם המשימה שהוטלה עליו ברורה? האם הוא זקוק לתמיכה מעבר לנדרש כדי לעמוד בה ומהו לוח הזמנים המוסכם לעמידה ביעדים? 
  • לייצר שיחות מעצימות המחזקות את נקודות החוזקה של העובד. זה הזמן לחזק את יכולות מנהלי הביניים לקיים שיחות כאלה ואם יש צורך להדריך אותם כיצד עושים זאת.
  • לשתף בצורה מלאה את המנהלים הישירים ולהגיע איתם להסכמות מה עליהם לעשות ליצירת האווירה החיובית עם עובדיהם. לשאול למשל את הכפיפים הישירים מה יגרום להם לחוויית עבודה חיובית בתקופה מאתגרת זו? למה הם זקוקים בעיקר כדי להמשיך לתפקד מהבית? לשאול שאלות לגבי מצבם של בני המשפחה. האם הילדים בבית ומה מצבם? בכל מקרה שהמנהל הישיר יתרשם שעליו לקבל סיוע מיחידת משאבי אנוש, מומלץ שייעזר באנשי משאבי אנוש כדי לספק פתרונות לעובדים. נצא מנקודת הנחה שהעבודה בתנאים אלה מלחיצה יותר ולכן ייתכן שהמנהלים הישירים צריכים לגלות סבלנות רבה יותר במתן הסברים על ביצוע המשימות וכמובן לחזק את המשוב התפעולי והמשוב האישי.

נשמח שתתחברו איתנו

השאירו פרטים בטופס שלפניכם ותתחילו להתחבר איתנו

דילוג לתוכן