שמעון התרסי 20, תל אביב

שלוש המשמעויות

שלוש תפיסות משמעות לעובדים במקום העבודה: תפיסת משמעות הארגון, תפיסת משמעות העבודה ותפיסת המשמעות בעבודה.

תפיסת משמעות הארגון קשורה לחזון החברתי של הארגון, לרלוונטיות שלו ולהתאמתו לעולמו של העובד. משמעויות אלה משתנות באופן טבעי, בהתאם לאופי הארגון, למשל: חברות מזון יציגו משמעות הקשורה בהנאה בריאותית שהם מביאים לעולם; חברות תרופות יציגו משמעות הקשורה בהצלת חיים ושיפור איכות החיים; חברות התורמות לקיימות יציגו משמעות של שמירה על כדור הארץ וכן הלאה.

תפיסת משמעות העבודה קשורה לתחושה כי העבודה המבוצעת כדאית ובעלת ערך המלווה את העובד ומבטאה את רצונו להיות חלק מארגון שדואג לו ולמשפחתו, תומך בהתפתחותו באמצעות פיתוח מיומנויות וידע, מבין את הצורך באיזון בין עבודה לחיים, ומשתמש בכישוריו וביכולותיו בצורה הולמת. עובדים חווים משמעות, שביעות רצון ונחת בעבודה כאשר הם מקבלים הערכה על השקעתם באמצעות אנרגיה פיזית, פסיכולוגית וקוגניטיבית מוגברת.

עבודה משמעותית מגבירה מוטיבציה פנימית ומהותית אף יותר מערכים המוגדרים בספרות כמניעים למוטיבציה (Chalofsky & Krishna, 2009).

משמעות בעבודה תהיה קשורה ליחסים בין העובד לארגון או למקום העבודה, מבחינת מחויבות ומעורבות.

לכל דרג ניהולי בארגון תפקיד חשוב ביצירת משמעות לעובד:

ההנהלה הבכירה מעניקה משמעות על ידי גיבוש חזון מעורר השראה, גיבוש ערכים ותפיסה ניהולית המציבה את האדם במרכז. משמעות זו משתקפת הן באסטרטגיה והן במדדים לקידום.

מנהלים בכירים יתרמו למשמעות של העבודה על ידי התאמת האדם לתפקיד וקביעת מדיניות משאבי אנוש המטפחת את הרווחה הפיזית והמנטלית של העובד, ומקצה, באופן הוגן, את המשאבים לקידומו ולרווחתו הפיזית והמנטלית.

המנהלים הישירים יתרמו את התרומה הישירה והחשובה ביותר ליצירת משמעות  העבודה של העובד על ידי יצירת סביבת עבודה בטוחה פסיכולוגית ואימוץ תקשורת מעצימה ומכוונת המציבה מטרות ברורות ובנות השגה – גישה אמפתית, מתן משוב בזמן, הוקרה והערכה.

יצירת סביבת עבודה המעניקה את המשמעויות האלה מקדמת עבודה משמחת ומהנה ותורמת לתרבות ארגונית מוכוונת אנשים הכוללת: מחויבות ומחוברות, שביעות רצון, הגשמה אישית וארגונית, פרודוקטיביות, שימור ונאמנות, תשוקה, דמיון, רוח ונשמה.

נשמח שתתחברו איתנו

השאירו פרטים בטופס שלפניכם ותתחילו להתחבר איתנו

דילוג לתוכן